RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter

11 Lielākās kļūdas, kas tiek pieļautas uzsākot ketogēnu uzturu.

Kategorijā: Keto Diēta

Ketogēns uzturs (keto diēta) bieži vien ir pilnīgi jauns koncepts par ko maz runā, tas izklausās diezgan baisi un nezinātāji bieži vien saka, ka tas ir kaitīgi veselībai. Tajā pašā laikā uzskatot, ka Actimel ir kaut kas labāks par Coca - Colu.

Es saprotu, mēs baidāmies no nezināmā un arī es no sākuma biju samērā skeptisks, bet paturot atvērtu prātu Tu vari iemācīties arī ko jaunu. Ketogēna ēdienkarte atvieglo dzīvi, uzlabo pašsajūtu un atrisina visādas modernas kaites.

Tam nav nekāda sakara ar ezotēriku, mistiku vai citām netveramām pasaulē dzīvojošām lietām. Vienkārša bioloģija. Ketogēns uzturs ir zinātnē pierādīts, senatnē lietots, veselību veicinošs uzturs.

Ņemot vērā, ka latviski peejams maz informācijas par ketogēnu uzturu, gribēju padalīties ar visbiežāk pieļautajām kļūdām uzsākot ketogēnu uzturu. Lai Tev dzīve būtu vieglāka un nebūtu jāiekāpj tajās pašās bedrēs kurās jau ir iekāpuši tūkstošiem cilvēku!

Noskaties video, lai redzētu pirmās 6 kļūdas.

 

7. Tu gribi izmantot sarežģītas KETO receptes

Gadījumā, ja tomēr no Angļu vai Krievu valodas Tu nekautrējies tad iespējams uzsākot sava jaunā ēšanas veida gaitas Tu sāksi Google meklēt receptes.

Bet problēma slēpjas tajā, ka liela daļa recepšu (nav nozīmes kādu ēšanas veidu Tu piekop) ir ļoti sarežģītas. Milzīgi daudz receptes prasa milzīgu daudzumu visādu trauku, piederumu, garšvielu un sastāvdaļu.

Ja Tu neesi restorāna pavārs vai īpašnieks, ļoti iespējams, ka puse no šīm sastāvdaļām Tev nebūs mājās.
Pat Ja Tev pietiks apņēmības (un naudas) izskraidīt visus veikalus, lai nopirktu produktu vārdus kurus Tu pat nevari izrunāt.
Tas prasīs milzīgu piepūli un samazinās iespēju, ka gribēsi noturēties pie jaunā ēšanas veida.
Kā arī, kad Tu katru otro dienu metīsi pusi no sastāvdaļām ārā, jo vienkārši nebūs kur izlietot pirms tās paliek vecas Tu jau pāris dienu laikā pie sevis nodomāsi “Keto šmeto, kuram ir laika, gribēšanas, naudas un apņēmības to darīt!” un atgriezīsies pie vecajiem paradumiem.

GATAVO SAVUS ĒDIENUS VIENKĀRŠI! Ja ēdiena sastāvdaļas nevar nopirkt kādā no Tev tuvākajiem lielajiem veikaliem, vienkāršo recepti, vai vienkārši taisi vienkāršākus ēdienus. Tas taču būtu vienkāršāk, vai ne?

8. Tu pārāk daudz uzticies tam, kas ir rakstīts uz iepakojuma

Vai Tu zināji, ka cukuram ir aptuveni 61 nosaukums? Kā arī tikai tāpēc, ka tur virsū ir rakstīts “No Sugars added” nenozīmē, ka tur nav vielas, kas neuzvedas tā pat kā cukurs attiecībā uz Tavu veselību.

Piemērs iz dzīves:

Lielajā Maximā draudzene ieraudzīja šokolādi uz kuras virsū bija rakstīts “No sugar added”, respektīvi tikai dabīgie cukuri. Pie sevis nodomāju - “Interesanti, jāpaskatās, kas tam lācītim vēderā”.
Jo, piemēram, kad redzi, ka parastā šokolāde ir 50% cacao, tas nozīmē, ka gandrīz visi pārējie 50% ir cukurs, šijā gadījumā tā nebija.
Skatos aizmugurē tur ir alkohola cukuru nosaukumi. Eritritols un maltitols. Itkā forši, abi ir alkohola cukuri kurus iesaka low-carb un ketogēnā uztura cilvēki. Bet, lai gan man nav pretenziju pret eritritolu, maltitols asinscukuru ietekmēs tuvu tikpat spēcīgi kā cukurs.

Stāsta morāle: Ja Tu nezini, kas tas ir un centies piekopt veselīgu dzīvesveidu, izvairies no šī produkta kamēr neesi noskaidrojis sastāvdaļu.

Neprasīts Kārļa padoms: Ja produktam ir vairāk par 3 sastāvdaļām, vienkārši izvairies no tā. Ja jau reiz esi izdomājis ēst veselīgi, tad atceries, jo vairāk kāds ir “čakarējies” ar to produktu, jo neveselīgāks tas ir.
Ēd visu, kas nāk no dabas. Gadījumā, ja izejvielas nāk no dabas, bet izejvielām ir jāiziet cauri sarežģītam procesam, lai tās varētu lietot uzturā, piemēram, kokaīns (veselīgu baņķieru brokastis (man nav zobs pret baņķieriem)) tad visticamāk, tas nav pārāk veselīgi Tev un Tavam ķermenim.

9. Tu lieto pārāk daudz mākslīgos saldinātājus

Gadījumā, ja arī Tevi cukurs ir ieseglojis un Tu kā narkomāns skrien meklēt saldumus pieliekamajā tiklīdz izjūti šo vēlmi, tad sākot Keto Tev varētu būt vēlme visu kompensēt ar mākslīgajiem saldinātājiem.

Vismaz man tā bija. Es sākotnēji dzēru ZERO kolas, jo taču 0 cukura, lietoju stēviju katrā ēdienreizē un visur citur mēģināju tikt pie saldām lietām neuzņemot ogļhidrātus. Līdz kamēr es iedomājos par to, ka varbūt vienkārši jāizvairās no saldā un tad gribēsies mazāk.

Pēc nedēļas kā ar roku noņemts, mana vēlme pēc saldām lietām pazudusi un man nav tāda sajūta, ka es būtu sevi apdalījis un kaut kā dzīvē trūktu. Tagad pa retam lietoju produktus ar saldinātājiem.

10. Tu liec īstermiņa baudu pār savu veselību

Es nekad navarētu atteikties no maizes/kartupeļiem/banāniem vienalga. Lai, kas tas arī būtu. Bieži vien tās ir tās lietas no cilvēkiem, kad viņi interesējas par Ketogēnu uzturu.
Tev nešķiet aizdomīgi, ka šīs lietas ir tik nenormāli pielipušas Tev. Gandrīz vai izklausās tā itkā Tev būtu atkarība no šīm ātro ogļhidrātu bagātību krātuvēm. Cilvēki, kas ir sākuši piekopt ketogēnu uzturu bieži vien ir ārkārtīgi pārsteigti par to, ka ogļhidrātus prasās aizvien mazāk un mazāk, katrai dienai ritot uz priekšu.

Pats varu teikt, ka kādreiz bez bulciņām nevarēju iedomāties savu dzīvi, bet tagad, mani bieži vien pat neuzrunā tikko ceptie bulciņu stendi, kur smarža parasti vilināja klāt.

Beidzot pārtraucot ēst ogļhidrātus Tev būs lomku periods. Bet tas pāries pāris dienu laikā. Šim drūmajam tunelim ir beigas un tās ir daudz Tuvāk nekā Tu iedomājies. Izturi nelielo diskomofrtu šodien, lai pēc mēneša justos 10x labāk.

Neprasīts Kārļa padoms: Jāpiemin, ka arī Tava garšas palete mainīsies, veselīgi ēdieni garšo daudz labāk, kad pārstāj ēst neveselīgu pārtiku. Ēst veselīgi ir tik pat garšīgi, cik ēst neveselīgi.

11. TU NESĀC!

Attaisnojumi kaut ko nedarīt būs pilnīgi vienmēr. Es arī zinu to, ka uzsākot jaunas lietas ir nedaudz sarežģīti, jo jau tā papildus iekdienas darbiem ir vēl jāuzkrāmē ēdiena plānošana, recepšu meklēšana un citas lietas, kas nāk līdzi uzsākot jaunu uzturu.

Bet, cik ilgi Tu vari atlikt savu veselību?

Ātrāk vai vēlāk nesakopta veselība tā pat piespiedīs veltīt tam laiku, tikai tad, jau tas būs jādara daudz drastiskāk. Ārstu apmeklējumi, zāles, procedūras un operācijas.

Es gan negribu Tevi atstāt ar tik dramatisku toni.

Gribu, lai Tu aizdomājies ne tikai par svara zaudēšanu, bet arī kā uzlabojas dzīves kvalitāte zaudējot liekos kilogramus. Vienīgā atšķirība taču nav tikai cipars uz svariem. Ja es varētu ar burvju nūjiņu noņemt Tavu lieko svaru un svari rādītu Tev ideālo ciparu, BET Tu justos tieši tā pat kā tagad. Tāds rezultāts taču Tevi neapmierinātu vai ne?

Mēs gribam tikt vaļā no liekā svara, lai uzlabotu savu dzīves kvalitāti. Tāpēc neatliec to uz rītdienu.

Sāc ketogēnu uzturu tagad, izmēģini mēnesi, un noskaidro, kā Tu jutīsies, ja ēdīsi pareizi, tā kā mums ir paredzēts to darīt!

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter

Vai Tev patika raksts? Iegūsti papildus noderīgu info - seko man Facebook

Tev ir jautājums vai komentārs?