RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter

Kā nomest svaru un atjaunot veselību bez diētām un ar vismazāko piepūli

Kategorijā: Kā notievēt vai samazināt svaru

Kā mainīt uztura paradumus

Sāksim ar svarīgāko...

Nav maģiskas tabletes, plākstera vai programmas, kas palīdzēs nomest lieko svaru un atgūt veselību kamēr Tu laiski sēdēsi dīvānā štopējot "Ekselences" kasti. 

Ja Tu gribi ilgtermiņa progresu uz svariem un, galvenais, veselībā un pašsajūtā, Tev ir jāievieš pārmaiņas savā ikdienišķajā uzturā.

Lielākā daļa to jau nojauš, bet tā īsti joprojām negrib to atzīt - galvenokārt tāpēc, ka sev atzīstot, ka ir jāievieš paliekošas pārmaiņas uzturā, viņiem vienlaicīgi ir sev jāatzīst, ka nav ātru risinājumu un veidu kā notievēt nedēļas laikā.

Tas mūs atstāj pie interesantas situācijas - 

Tu zini, ka ir jāievieš izmaiņas ikdienas uztura izvēlēs un, visticamāk, Tu arī zini, ko Tev vajadzētu pārtraukt lietot.

Tu labprāt izmēģini dažādas uztura metodes, programmas, diētas, idejas un trikus (tai skaitā sabalansētu uzturu) - ja vien tās Tev atļauj ik pa brīdim apēs tās lietas, ko Tu ļoti labi zini, ka nevajadzētu. 

Tu neredzi pozitīvu rezultātu, metode prasa pārāk daudz laika vai arī šis rezultāts nāk ar lielām emocionālām grūtībām. 

Secinājums - ja tas ir tik grūti vai sarežģīti, tad varbūt mana situācija nemaz nav tik traka, lai es atteiktos no sava mazā "prieciņa". Paskatoties apkārt, gandrīz visiem ir liekais svars un "tas taču ir normāli". 

Esi sveicināts nolieguma stadijā.

Paskatoties apkārt, ir tik viegli sev melot un teikt "ka nav jau tik traki" - daudzi ir noguruši, daudziem ir neliels liekais svars, paaugstinātu asinsspiedienu/holesterīnu/cukuru uzskata gandrīz jau par normu pēc 40.

Nedaudz vairāk kā 70% latvijas pieaugušo ir liekais svars. 

Vispārpieņemtā norma veidojas no vairākuma un, ja lielākā daļa cilvēku ir ar lieko svaru, un veselības problēmām, kas rodas tā dēļ, tad šis stāvoklis kļūst par normu. 

Un kad pēdējo reizi Tu uztraucies par normu jebkurā sfērā? 

"Dārgā, man ir lielas ziepes, man šodien bija pilnīgi normāla darba diena. Kā, man rīkoties?"

Skan diezgan stulbi, bet tieši tas šobrīd notiek ar mūsu veselību - mēs par normu uzskatam neveselu stāvokli tikai tāpēc, ka gandrīz visiem ir problēma kuru ir šķietami neiespējami atrisināt. 

Tur arī slēpjas divi no galvenajiem iemesliem kāpēc ir tik grūti mainīt ēšanas paradumus

#1 Visapkārt ir cilvēki ar lieko svaru, un tā radītajām veselības problēmām, kas apgalvo, ka tas ir normāli. 

#2 Šobrīd, publiski pieņemtās metodes (diētas, sabalansēts uzturs, sportošana utt.) kā tikt galā ar lieko svaru ir ārkārtīgi neefektīvas. 

Neefektīvs nenozīmē, ka nevienam neizdodas. 

Metode ir neefektīva arī tad, ja tā rada lielus izaicinājumus - gan emocionāli, gan sadzīviski - citiem vārdiem sakot, ja pie tās ir grūti noturēties un tā rada lielas grūtības.

Atceries arī, ka pirms 60 gadiem speciālisti apgalvoja, ka smēķēšna nav kaitīga un jo tālāk vēsturē Tu paskaties, jo absurdāki šie piemēri kļūst. 

Iemesls kāpēc šis process ir tik grūts un sarežģīts ir tāpēc, ka lielākā daļa pieiet šim procesam no nepareizā gala. 

Vai Tu esi kādreiz dzirdējis par pareto principu- jeb 80/20 likumu?

Kur slēpjas 80/20 likums uzturā un kā tas Tev var palīdzēt ne tikai zaudēt svaru, bet arī ēst veselīgi ar baudu un bez liekas piepūles. 

Bet vispirms, svarīga definīcija - šajā rakstā vārds "diēta" apzīmē to, ko mēs latviešu sarunvalodā ar to domājam - ēšanas plāns/programma ar mērķi zaudēt svaru, kuru ievēro kādu noteiktu laika posmu.

Īsumā par Pareto principu: 

Pieņemot, ka piepūli un rezultātu var skaidri izmērīt un ka Tev ir jāpielieto 100% piepūles, lai sasniegtu 100% rezultātu, tad pareto princips paredz, ka lai sasniegtu 80% no rezultāta Tev būs jāizmanto 20% no piepūles un lai sasniegtu atlikušos 20% no rezultāta, Tev ir jāizmanto 80% piepūles. 

Ja mēs šo principu paņemam veselīga uztura un svara zaudēšanas kontekstā, tad ir jābūt veidam kā Tu vari samazināt nepieciešamo piepūli un sasniegt lielāko daļu rezultāta. 

Manuprāt, diētas un veselīga uztura padomi fokusējas uz tiem 20% rezultātu, kas tiek sasniegti ar 80% piepūles. 

Tev ir jāveic liels un nogurdinošs darbs, lai sasniegtu knapi redzamus rezultātus. 

Absolūti vienkāršojot labākai saprašanai tas izskatās šādi (paturi prātā, ka tas ir pilnīgi izdomāts un nenozīmīgs piemērs, kas ir paredzēts, lai radītu labāku skaidrību par šo principu).

Tu vari izdarīt 1 lietu, lai zaudētu 4KG (20% piepūles un 80% rezultāta)

Vai arī

Tu vari darīt 4 lietas un zaudēt 1KG (80% piepūles un 20% rezultāta)

Redzot šo piemēru - ko Tu labāk gribētu darīt? 4 atsevišķas lietas, lai zaudētu 1 KG vai 1 lietu, lai zaudētu 4KG? (Pieņemot, ka katra lieta prasa vienlīdzīgu piepūli)

Mums ir jāsāk ar manu personīgo "Fiziskās Veselības Hierarhiju" -

Ja Tavs mērķis ir zaudēt svaru vai noturēt labu figūru veselības dēļ, tad šī hirearhija ir svarīga. 

  1. Pārtrauc smēķēt, ikdienišķi lietot alkoholu, lietot smagās narkotikas
  2. Ēd kvalitatīvu pārtiku
  3. Pienācīgi izgulies
  4. Sporto (Sportošana NAV 10 minūšu rutīnas, ja Tavs sirds ritms nav pacelts vismaz 30 - 60 minūtes, vismaz 3x nedēļā labāk velti šo laiku, lai izdomātu kā veselīgāk ēst)
  5. Lieto pēc iespējas mazāk medikamentus (Tev nevajag "ibīti", tikko Tev nedaudz iesāpas galva)

Secība šīm ietām ir svarīga.

Jo Tu vari ēst kvalitatīvi, izgulēties un sportot. Ja Tava norma ir 20 cigaretes dienā Tavs plaušu vēža risks joprojām ir paaugstināts 30x. Nu labi, varbūt 25x ņemot vērā visus veselīgos paradumus. 

Joprojām neizklausās pārāk cerīgi. 

To mēdz arī saukt par anomāliju. Protams, ir ļoti maza iespēja, ka arī Tev paveiksies.

Bet, ja Tu nespēlē SuperLotto, jo zini, ka iespēja uzvarētu ir Tuvu nullei, tad kāpēc spēlēt SuperLotto ar savu dzīves garumu un kvalitāti?

Smēķēšana, alkoholimsms u.c. šīs piramīdas ietvaros ir tie 20%, kas var dot 80% rezultātu.

Dzīve ir rulete, kur mēs varam drastiski uzlabot savu iespēju uzvarēt - nu, vismaz nedaudz ilgāk paspēlēt un padarīt spēli daudz baudāmāku.

Pat ja Tava iespēja uzvarēt ir 99%, joprojām var gadīties, ka Tu ar pirmo griezienu zaudēsi. Tas gan nenozīmē, ka nevajadzētu darīt visu iespējamo, lai pakārtotu izredzes savā labā. 

Bet atgriežoties pie šī raksta tēmas:

Galvenais princips, uz kuru balstīt savu uzturu: Izmantot organisma hormonālo sistēmu savā labā. Panākot, ka samazinās apetīte pēc nevēlamām lietām, uzlabojas veselība un tiek zaudēts liekais svars.

Izklausās daudz sarežģītāk nekā tas ir patiesībā. 

Mūsu organismā hormonālā sistēma nosaka pilnīgi visu.

Tā nosaka kad Tev gribas ēst, kas Tev kārojas, cik daudz Tu gribi apēst, cik daudz tauku uzglabāt, tik daudz tauku iztērēt, Tavu enerģijas līmeni, Tavu pašsajūtu utt. 

Hormonālā sistēma kontrolē pilnīgi visus procesus Tavā ķermenī. 

Lai gan mēs nevaram to kontrolēt tiešā veidā, viens no galvenajiem faktoriem, kas to ietekmē ir ēdiens un mēs varam ietekmēt, ko mēs apēdam.

Iemācoties izmantot hormonālo sistēmu savā labā, Tu iemācies kā pielietot 20% pūles un iegūt 80% rezultāta.

Tev vairs nav nepieciešams dzelzs raksturs, Tev vairs nav nepieciešams sekot kādam īpašam laika grafikam, Tev vairs neprasās saldumi, Tu gribi ēst veselīgi, Tu jūti sātu, Tu zaudē svaru un, pats galvenais, Tu uzlabo savu veselību. 

Lūk, kā manā skatījumā izskatās veselīga uztura pamatprincipi lai Tu rastu pirmās atbildes uz to, kā nomest svaru bez diētām (Sakārtoti secībā no svarīgākā uz mazsvarīgāko):

  1. Neēd ātrajās ēstuvēs
  2. Ikdienā nelieto veikalā pirktus un mājās gatavotus saldumus. (čipši, cepumi, limonādes, konfektes utt.)
  3. Ikdienā nelieto veikalā pirktas salātu un piedevu mērces (augstā cukura satura dēļ). 
  4. Ikdienā nedzer augļu sulas (arī mājās spiestās)
  5. Ikdienā nelieto alkoholu
  6. Ikdienā nelieto uzturā kaltētus augļus un medu.
  7. Ikdienā nelieto graudaugus un graudaugu produktus
  8. Ikdienā nelieto ar cieti bagātus produktus (Kartupeļi, pupas, zirņi utt.)
  9. Samazini augļu daudzumu uzturā

Kad viens pēc otra ir ieviesti augstāk minētie soļi, tikai tad Tu sāc eksperimentēt ar zemāk redzamajām lietām, ja vēl vispār kaut ko vajag darīt. 

Ievērojot šos 9 principus, Tu pamanīsi MILZĪGU uzlabojumu  pašsajūtā, veselībā un svarā, 20% darbību - 80% rezultāts. 

Tikai pēc tam, kad ir ieviesti šie principi Tev vajadzētu uztraukties par tādām lietām kā:

  • Uzturvielu proporcija (Ogļhidrātu, tauki, olbaltumvielas)
  • Maltītes pēc noteikta grafika vai biežuma
  • Kaloriju skaitīšana
  • Specifiskas diētas
  • Rūpnieciski apstrādātiem produktiem
  • Produktu kvalitātei (Bio vai nē)

Un citiem, ne tik svarīgiem faktoriem. 

Lietas kuras tikai lieki tērē Tavu laiku un pacietību:

  • Domas par to, no kādas krāsas šķīvjiem ēst, lai samazinātu apetīti 
  • Sāc domāt par patērētā ūdens daudzumu 
  • Pievērs uzmanību vai Tavs šķīvis izskatās pēc praida karoga (Uzskats, ka šķīvim ir jābūt krāsainam, lai tur būtu visas nepieciešamās uzturvielas)
  • Sāc domāt par to kāds ir Tavs ķermeņa tips un kāds uzturs tam ir piemērots (Nav svarīgi vai Tava ķermeņa forma ir bumbieris, ābols, ananāss vai ķirbis. Visi organismi taukus pārstrādā vienādi)

Vai pamanīji, ka svarīgākie 9 pricipi neprasa, lai Tu ierobežotu, cik daudz Tu ēd, kādos laikos Tu ēd un, atkarībā kā uz to skatās, arī ko Tu ēd. 

Stum iekšā kūpinātas vistas kājiņas, sacep dārzeņus sviestā un dzer kafiju ar saldo krējumu. Tu jutīsies labāk, būsi labākā formā un labākā veselībā. 

Tev nav man jātic, pārliecinies pats/pati - uztaisi asinsanalīzes un nosveries pirms Tu sāc šos 9 principus, un divus mēnešus pieturies pie šiem 9 principiem. 

Kad pēc diviem mēnešiem Tu būsi labākā formā un veselībā, lūdzu, sazinies ar mani, lai varam norēķināties par šiem ieteikumiem un ietaupītajām stundām, asarām un pārdzīvojumiem, mēģinot zaudēt svaru un atgūt veselību "Braucot uz Stokholmu", izmantojot citus dīvainus produktus, vai štopējot olas un griķus. . 

Šie 9 principi panāk, ka organisma hormonālā sistēma sāk strādāt Tavā labā. 

Ikdienā pieturoties pie šiem principiem Tu pamanīsi, ka ir samazinājusies Tava apetīte. Tev vairs tik ļoti nekārojas neveselīgās lietas un Tu gribot nevari apēst vairāk kā vajadzīgs. 

Ir ārkārtīgi svarīgi, ka Tu katru otro dienu nepārkāp kādu no šiem principiem.

Tavs ķermenis ievēros kaloriju deficītu Tavā vietā, ņemot vērā, ka tagad ķermenis pats labprātīgi ievēro kaloriju deficītu, tas Tev prasīs mazāk ēst un daudz labprātīgāk pārstrādās sakrātos taukus enerģijā. 

Ar šiem principiem Tu vari ne tikai ēst, kad Tu gribi un cik Tu gribi (jo atceries, tagad Tev vienkārši dabīgi negribas tik daudz ēst), Tev arī nav jātērē laiks skaitot kalorijas, Tev nav jācīnās ar bada sajūtu, Tu jūties enerģiskāk, Tava veselība uzlabojas, Tu zaudē svaru un citi neskaitāmi ieguvumi. 

Tieši šādi Tu panāc 80% rezultāta ar 20% piepūles. Vesela zaķu ģimene ar vienu šāvienu. 

Protams, ir cilvēku īpatnības un bieži vien nākas cīnīties ar emocionālu pieķeršanos ēdienam, ir papildus nianses un lietas, ko Tu vari darīt, lai atvieglotu šo procesu. 

Ja vēlies, lai es Tev palīdzu apgūt šo pieeju vēl detalizētāk un palīdzu sasniegt vēl labākus un baudāmākus rezultātus uz svariem un veselībā tad apskati " Uztura Pārmaiņu Nometni" -

Digitālas apmācības, kur mēs mēnesi strādājam kopā, lai Tu varētu padziļinātu apgūt šos un vēl citus principus, kas uztura paradumu maiņu padara vienkāršu un baudāmu. 

Kā arī - visi šīs programmas dalībnieki to pabeidz slaidāki, enerģiskāki un veselāki. 

>>>Iepazīsties ar šo programmu spiežot šeit<<<

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter

Vai Tev patika raksts? Iegūsti papildus noderīgu info - seko man Facebook

Tev ir jautājums vai komentārs?